موقعیت روستای کورنان :
 
روستای کورنان اسفراین خراسان شمالی
معرفی روستای کورنان اسفراین
 
 

روستای کورنان در پنج کیلومتری شمال آقچ قرارداردکورنان روستاییست کوهستانی و بستار سرد بطوریکه چند سالی است زمستانها خالی از سکنه می باشد کورنان از شمال با روستای ییلاقی مگجی و تبریان(ازروستاهای شیروان) از جنوب با روستای  آقچ و بیش آباد از غرب با  روستای نوده واز شرق با املاک سراط  هم مرز است روستای کورنان در بین کوههای از غرب شاه جهان ، شرق کوه باباسبز و تاتری  و از جنوب صلح چین محصور شده است اکثر مردم روستا به علت نبودن امکانات به تهران ،مشهد ،گنبد و اسفراین مهاجرت کرده اند و بعضی از آنها نیز در روستاهای همجوار سکنا گزیدندمردم روستای کورنان به کار کشاورزی و دامداری مشغول بودند ودر تابستان مردم از دولچاه و آقچ به آنجا کوچ می کردندروستای کورنان دارای یک امامزاده می باشد که در روز سیزدهم عید (سیزده بدر)مردم روستاهای همجوار برای تفریح به آنجا می روندخوانندگان گرامی اطلاعات خودرا در مورد روستای کورنان به ایمیل ما بفرستید.

زبان و غذای مردمان کورنان   
 مردمان روستای کورنان به زبانهای کرمانجی و ترکی صحبت می کنند. لباسهای آنان برگرفته از لباسهای محلی خراسان شمالی می باشد.   غذای محلی و مخصوص در تابستان فطیر مسکه می باشدکه از کره تازه گوسفندی و فطیر درست می شود.
 

 



نظرات شما عزیزان:

مهدی نوری
ساعت21:53---25 ارديبهشت 1391
اقای محترم ضمن عرض سلام وخسته نباشید چرا اسم دزیبایی تورمتای را به کورنان ترجیح داده اید و به مشاهده عموم گذاشته اید با تشکر

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روستای کورنان اسفراین خراسان شمالی و آدرس alishafiei.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 64618
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1